آرشیو

جدیدترین ها


  • 0
  • 80

معرفی نرم افزار PV Elite


فروردین 25 1403







  • 0
  • 143

مهندسین برتر عمران


آبان 28 1402



















  • 0
  • 376

چت GPT در مدیریت انرژی


خرداد 18 1402

  • 0
  • 589

آینده مهندسی با چت GPT


خرداد 17 1402




  • 0
  • 376

هوش مصنوعی در تولید آلیاژهای آنتروپی بالا

                                  ...


اردیبهشت 25 1402


  • 0
  • 349

استراتژیSTP  در بازاریابی!


اردیبهشت 18 1402


  • 0
  • 487

آشنایی با کارگاه کامپوزیت


اردیبهشت 14 1402









  • 0
  • 366

سیگنال دیجیتال در MATLAB


اسفند 11 1401


  • 0
  • 390

شبکه عصبی در MATLAB


اسفند 08 1401

  • 0
  • 426

متلب و کاربردهای آن


اسفند 07 1401












  • 0
  • 393

اساس کار چیلرها


مهر 23 1401
























  • 0
  • 781

آیا کارآفرین شدن سخت است؟


اردیبهشت 14 1401





تگ ها

شرکت های برتر مهندسی پزشکی در ایران

شرکت های برتر مهندسی پزشکی در ایران

در این مقاله ما قصد داریم با شرکت های برتر مهندسی پزشکی در ایران و حوزه فعالیت آنها آشنا شویم. قبل از معرفی شرکت ها ابتدا بهتر است به جایگاه کشور ایران از نظر واردات و صادرات و همچین از لحاظ مصرف تجهیزات و ملزومات پزشکی بپردازیم و در ادامه 5 تا از شرکت های برتر مهندسی پزشکی در ایران  به طور اختصاصی معرفی می کنیم.

بازار تجهیزات پزشکی در ایران و جهان

بازار جهانی از لحاظ محصولات و دستگاه های مهندسی پزشکی به طور کلی در اختیار محققان، تولیدکنندگان، فروشندگان، پخش کنندگان قرار گرفته است.

با توجه به این موضوع که ایران یکی از اصلی ترین کشورهای خاورمیانه می باشد و همچنین با داشتن رتبه سوم جهانی در تولید مهندس، میتواند فرصت خوبی برای فعالان اقتصادی در این صنعت برای رسیدن به یک اقتصاد پویا را ایجاد کند.

البته امروزه هیچ کشوری نمیتواند ادعا کند که در تولید تمامی تجهیزات مورد نیاز خود،مستقل شده است. طبق آمار حدود ۹۶% از داروهای مصرفی و ۳۵% از تجهیزات پزشکی در کشور ایران تولید داخلی هستند.

چهار اقتصاد بزرگ جهان (آمریکا، چین، ژاپن و آلمان) جزء بزرگترین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تجهیزات پزشکی در جهان هستند. چین در سال حدود ۱۰۰ میلیارد دلار و آلمان در سال حدود ۳۴ میلیارد یورو تجهیزات پزشکی تولید و عرضه کرده اند. نکته قابل توجه این است که آلمان صادر کننده  بیش از ۱۷ میلیارد یورو از تولیدات خود به کشور های دیگر می باشد.

رتبه کشور ایران در بازار جهانی مصرف تجهیزات پزشکی در رده ۳۵ جهان قرار دارد. کشور ایران با حدود ۱٫۵ میلیارد دلار بازار مصرف تجهیزات پزشکی خود بعد از فنلاند در این رتبه قرار دارد. کشور ایران نزدیک به نیم درصد کل بازار مصرف تجهیزات پزشکی جهان را داراست. و با داشتن سهم ۰٫۰۰۴ درصدی خود از صادرات جهانی تجهیزات پزشکی در رتبه ۶۴ جهان قرار دارد. همچنین با سهم نیم درصدی خود از واردات تجهیزات پزشکی در رتبه ۳۶ جهان واقع شده است. که در این آمار شرکت های برتر مهندسی پزشکی در ایران نقش بسزایی دارند.

البته کشور ایران در بازار مصرف تجهیزات پزشکی در خاورمیانه و آفریقا با دارا بودن حدود ۱۲٫۵ درصد مصرف رتبه چهارم را دارد.

به طور کلی وجود کشور های چین، ایالات متحده آمریکا و آلمان، ژاپن و هلند بعنوان پنج کشور اصلی فعال در این صنعت همیشه همراه با ارائه فناوری های جدید در جهت حفظ شرایط فعلی بوده است.

شرکت های برتر مهندسی پزشکی

 


پیشنهاد می کنیم مقاله "10 شرکت جذب کننده مهندسی مواد" را مطالعه کنید. 

 

معرفی 5 شرکت برتر مهندسی پزشکی در ایران

شرکت افرا طب گلسار


اولین شرکت از شرکت های برتر مهندسی پزشکی در ایران شرکت افرا طب گلسار با نام تجاری افرا طب می باشد که در زمینه مشاوره، بازرگانی و فروش تخصصی تجهیزات پزشکی در بخش های مختلف با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه تجارت کالای پزشکی عمومی و تخصصی فعالیت دارد. شرکت افرا طب،  بهترین شرکت تجهیزات پزشکی در ایران  می باشد و ارائه دهنده خدمات تخصصی بازرگانی کالا و تجهیزات پزشکی و طبی است  و اعتبار بسیار بالایی در مذاکرات بین‌المللی و گمرکی دارد . این شرکت در زمینه تجهیزات پزشکی خانگی، بیمارستانی ، اورژانس، مطب وتجهیزات پزشکی مصرفی فعالیت دارد.

شرکت تجهیزات پزشکی پارس

از دیگر شرکت های برتر مهندسی پزشکی در ایران که از با سابقه ترین ها نیز می باشد شرکت تجهیزات پزشکی پارس می باشد. شرکت تجهیزات پزشکی پارس بعد از انقلاب 1357 و به منظور فراهم آوردن سرویس و خدمات پس از فروش دستگاه‌های پزشکی توشیبا در ایران و توسط مدیران و مهندسین با سابقه در همین زمینه تاسیس شد.

در طی چهار دهه گذشته و علی‌رغم فراز و نشیب‌های مختلف در تمامی دوران جنگ تحمیلی، همواره در کنار رزمندگان عزیز مشغول خدمت‌رسانی و سرویس سیستم‌های پزشکی و مخصوصاً، تصویربرداری‌های پرتابل و سیستم‌های اتاق عمل سیار توشیبا در جبهه‌های جنگی بوده و در دوران شکوفایی بعد از جنگ تحمیلی نیز با در اختیار گذاشتن دستگاه‌های رادیولوژی و سونوگرافی به شهرهای بازسازی شده، خدمات ارزنده‌ای به مردم از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تامین اجتماعی ارائه داده است؛ به طوری که هم اکنون، اکثر دستگاه‌های قدیمی با عمری بالغ بر چهل سال، همچنان با پشتیبانی و خدمات پس از فروش این شرکت مشغول خدمت‌رسانی به بیماران می‌باشند.

شرکت تجهیزات پزشکی پارس همچنین، یکی از اولین شرکت‌های وارد کننده و سرویس‌دهنده سیستم‌های سی‌تی اسکن در ایران بوده است و تاکنون، بالغ بر سیصد و چهل سیستم سی‌تی اسکن توشیبا را ظرف بیست و هشت سال گذشته به ایران وارد کرده و با پوشش کامل خدمات پشتیبانی به جامعه پزشکی ایران خدمت نموده است.

شرکت تجهیزات پزشکی پارس ، با کمک کمپانی توشیبا (Canon فعلی) و موسسات مالی داخلی و خارجی، فعالیت‌های کلینیکی یا بیمارستانی در حوزه تشخیص پزشکی در زمینه دستگاه‌های پیشرفته پزشکی نظیر سی‌تی اسکن، MRI، آنژیوگرافی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی توشیبا و ... را داشته است و تا امروز نیز در این زمینه فعالیت دارند.

شرکت تجهیز طب شریان


یکی دیگر از شرکت های برتر مهندسی پزشکی در ایران شرکت تجهیز طب شریان است که در سال 1389 در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز تاسیس شد. این شرکت در ابتدا به عنوان واردکننده تجهیزات پزشکی فعالیت داشت و در سال 1399 با تولید محصولاتی که قبلا در داخل تولید نمی‌شدند، به جمع تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی پیوست. تجهیز طب شریان، در تلاش برای بهبود سطح خدمات بهداشتی و درمانی می‌باشد. از جمله تجهیزاتی که این شرکت تولید میکند میتوان لوله جمع آوری مخاط ، کارتریج هموپرفیوژن ،فیلترهای پلاسما،لوله بال ،لوله لاواژ را نام برد.

شرکت اسپان بافت میامی



یکی از شرکت های فعال در زمینه منسوجات پزشکی بهداشتی شرکت اسپان بافت میامی می باشد. این شرکت با هدف بهبود تجربه کیفی محصولات و تامین نیاز صنایع پزشکی و صنعتی در زمینه منسوجات پزشکی، فعالیت خود را در سال 1399 شمسی (معادل 2020 میلادی) آغاز نموده است. اکنون، اسپان بافت میامی با داشتن سه خط تولید تخصصی جهت تولید منسوجات صنعتی و یک خط تولید تخصصی جهت تولید منسوجات پزشکی بهداشتی، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این نوع منسوج در ایران شناخته می‌شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله " 20 شرکت اول ایرانی جذب کننده مهندسین" را مطالعه کنید. 

شرکت تولید تجهیزات پزشکی مدیاطب تجهیز

شرکت تولید تجهیزات پزشکی مدیاطب تجهیز با 2 دهه تجربه مدیران و کارشناسان خود در تولید ساکشن های جراحی بیمارستانی و پرتابل و همچنین کیسه های کنترل عفونت یکبار مصرف و فیلترهای اتوکلاو فعالیت دارد. ارائه خدمات آموزش، نصب و راه اندازی دستگاه های ساکشن جراحی، تأمین قطعات و خدمات تعمیر و نگهداری در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه ممکن در هر نقطه از کشور از خدمات این شرکت است.

برای آشنایی با شرکت های تجهیزات پزشکی و محصولات آنها سالانه نمایشگاه ایران هلث برگزار می شود که در این نمایشگاه شرکت های مختلف تولید کننده و وارد کننده و حتی شرکت های دانش بنیان نیز شرکت میکنند تا بتوانند محصولات خودشان را به نمایش بذارند.

 

 

شرکت های برتر مهندسی پزشکی

جمع بندی

در این مقاله سعی داشتیم که با برخی از شرکت های برتر مهندسی پزشکی در ایران و حوزه فعالیت های آنها آشنا شدیم. طبیعی است که این شرکت ها با توجه به حوزه فعالیت هایشان نیاز به کارکنان و متخصصانی دارند که در این حوزه مهارت کافی را داشته باشند. دانشجویان و محققان در رشته مهندسی پزشکی هر چه مهارت و علم خود را بیشتر کنند شانس بیشتری بابت استخدام در شرکت های مطرح و برتر دارند.
نویسنده: سمانه خان بیگی، کارشناس دپارتمان مهندسی پزشکی گروه آموزشی پارس پژوهان

اشتراک گذاری

نظرات (0)

  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.